Sportmassage

Een sportmassage is meestal een combinatie van verschillende massagetechnieken die zijn afgestemd op uw getroffen spiergroepen op basis van de activiteiten die u doet. Een sportmassage is gericht op alle soorten sporters, van professionals van wereldklasse tot weekend joggers maar ook voor mensen die geen sport beoefenen. Als sportmasseur Focus ik me op delen van het lichaam die overbelast en gestrest zijn door repetitieve en vaak agressieve bewegingen. Een goed uitgevoerde sportmassage kan helpen het melkzuur uit uw lichaam te masseren.

Dus, wat is precies een sportmassage en wat gaat het doen voor een atleet?

Sportmassage voor atleten

Als er een wedstrijd op komst is, kun je beter een lichtere massage ontvangen. Maar als u zich tussen evenementen bevindt en specifieke problemen hebt, kan een sessies die zich richt op een deep tissue massages beter van pas komen in probleemgebieden.

Atletische prestatie

Voortdurende verbetering is de reden dat je in het holst van de winter traint, de heuvels op de fiets bestookt, baanwerk uitvoert en traint in de stromende regen. Welnu, dat is dezelfde reden waarom u een goede sportmassage zou moeten krijgen. Na een massage voel je je lichter, krachtiger en flexibeler en kunnen al die zeurende pijnen worden aangepakt, waardoor de kans op blessures wordt verminderd.

Letselpreventie

Een van de beste redenen om een ​​sportmassage te krijgen, is om uw spieren, pezen en gewrichten door hun juiste bewegingsbereik te laten bewegen en in optimale vorm te blijven. Het is net zoals die warming-up vóór de training die je hoort te doen. U wilt dat uw spieren buigzaam zijn en uw gewrichten worden opgewarmd vóór uw oefening.

Veel verwondingen worden veroorzaakt door bepaalde spieren te veel te gebruiken. Dit kan leiden tot pijn en ontsteking. Regelmatig geplande sportmassages kunnen helpen om de kans te verkleinen dat de spieren in de eerste plaats te veel worden gebruikt en kunnen ook helpen om de initiële ontsteking die tot letsel leidt te verminderen.

Het kan ook de kans op herhaling van letsel verminderen. Massage is het meest effectief bij het behandelen van weke delen verwondingen zoals verrekkingen, verstuikingen en stress verwondingen.

Pijnvermindering

Van massage is bekend dat het de pijn vermindert van herstellende verwondingen of strakke spiergebieden. Massage bevordert een goede genezing van littekenweefsels en kan een verzachtend effect hebben op gewonde gebieden.

Ontspanning en focus

Sportmassage kan helpen stress te verminderen en de focus te vergroten, waardoor u zich in een goede psychologische toestand bevindt voor uw volgende race. De stevige bewegingen van de massage kunnen je ook een versterkt gevoel geven.

Herstel na de wedstrijd

Massage kan helpen het genezing- en herstelproces na een intense race te bespoedigen door afvalvloeistoffen zoals melkzuur op te lossen.

Hoe vaak moet je een sportmassage krijgen?

Gemiddeld moet een atleet één massage per week krijgen of minimaal één per maand. Dat lijkt extreem, maar massages gaan veel om letsel te voorkomen.

Wanneer moet ik een sportmassage krijgen?

Mensen reageren op verschillende manieren op een massage, dus als je de luxe hebt om er een op verschillende momenten in je training te proberen, bepaal dan wat voor jou geschikt is. De meerderheid van de mensen zal echter meer de voorkeur geven aan de post-wedstrijd/ post-lange trainingstijd. Beide zijn voordelig, maar de pre-wedstrijd massage zal je spieren stimuleren, terwijl de post-wedstrijd massage meer een afkoel-/ herstelmassage is.